Betere dienstverlening gemeente Hellendoorn door werken op afspraak

De gemeente Hellendoorn werkt vanaf maandag 16 juli volledig op afspraak. Om de dienstverlening aan inwoners en ondernemers verder te verbeteren, kan er vooraf eenvoudig een afspraak gemaakt worden voor de diensten van de gemeente. Dit voorkomt onnodige wachttijden en de gemeente kan de benodigde capaciteit per dag efficiënter plannen.

Sinds enige tijd werkt de gemeente Hellendoorn al op afspraak in de middaguren. Dat levert zowel voor inwoners als voor medewerkers voordelen op. Daarom is nu besloten om ook in de ochtenduren op afspraak te gaan werken. Het vooraf maken van een afspraak voorkomt wachten bij de loketten van de gemeente.
Medewerkers aan de balies kunnen zich bovendien beter voorbereiden, omdat vooraf bekend is waarvoor inwoners of ondernemers een afspraak hebben gemaakt. “Het werken op afspraak zorgt dan ook voor een betere dienstverlening aan de inwoners en ondernemers in onze gemeente. Dat mogen zij ook van een dienstverlenende overheid verwachten”, aldus burgemeester Anneke Raven van de gemeente Hellendoorn.

Tijdstippen voor afspraken
Inwoners kunnen voor veel zaken vooraf een afspraak maken. Denk aan paspoort, rijbewijs, identiteitskaart, bouwvergunning, verklaring omtrent gedrag, uittreksel uit basisregistratie, verhuizing of informatie over bijvoorbeeld de zorg.
Afspraken zijn mogelijk bij de loketten van de gemeente op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur, waarbij op vrijdagmiddag afspraken mogelijk zijn tot 16.00 uur. Ook op donderdagavond kunnen inwoners en ondernemers op afspraak terecht tussen 17.30 en 20.00 uur.

Afspraken inplannen
Via de website www.hellendoorn.nl kan er 24 uur per dag en 7 dagen per week een afspraak ingepland worden. Dat kan zonder DigiD eenvoudig in drie stappen. Een bevestiging van de gemaakte afspraak ontvangen inwoners en ondernemers per e-mail. Ook telefonisch en aan de receptie kan er een afspraak ingepland worden. De gemeente is tijdens de openingstijden van de loketten (m.u.v. donderdagavond) telefonisch bereikbaar voor het maken van een afspraak via (0548) 630 000.

In een aantal gevallen is geen afspraak nodig
Na het aanvragen van een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs hoeft voor het ophalen van deze documenten geen afspraak gemaakt te worden.
Ook voor het loket Werk en inkomen van de gemeente is het niet nodig om vooraf een afspraak te maken. Inwoners die vragen hebben over een uitkering, financiële zorgen of schuldhulpverlening kunnen elke ochtend tussen 9:00 en 12:00 uur zonder afspraak terecht aan de Constantijnstraat 32a in NijverdaL

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie